2010. július 26., hétfő

Anyukámnak(L)^^

Ültem a szobámban, a nagy kék labdámat a radiátornak döntöttem, és így ültem rajta. Anya benézett az ajtón, elmosolyodott, mert a labda kicsit hátra gurult ahhoz képest, mint mikor ráültem, így kicsit becsúsztam a labda és a fűtőtest közé, és ez biztosan aranyosan nézett ki számára. Félkézzel az asztalomon matattam, megakadt a szemem a naptáramon: hanyadika van?- kérdeztem. -26.... hétfő.- Lapozok rajta egyet., és látom rózsaszín szövegkiemelővel ki van húzva az aktuális névnap. És ekkor leesett... Július 26... Anikó névnap... Anya névnapja... - Jaj anya én nem tudtam, hogy milyen nap van, bocsi. Boldog névnapot!- odamentem és megöleltem. Tehát ez a dal most neki szól. Persze csak képletesen, mert teljes titokban tartom a blogokat...


Költözködés. Minden ládákban áll.
Ennyi út után megszokhattam már.
Nincs érzelem. Rendbe kell tenni még,
egynéhány dolgot itt,
mielőtt elmennék.

Egy ajtó megint rácsukódik a múltra,
és úton leszek újra, néhány óra múlva.
Új a címem.
Elköltözöm. Az autó vár lenne a téren.
Elköltözöm, ahogy már számtalanszor régen.
S ha én nem tudom, látom a szomszédokon,
hogy ez se más, csak egy búcsúzás.

A csengő alatt kicsit halványabb folt
jelzi, hogy tegnap még más névtábla volt.
Jön újabb lakó. Holnap ő köszön rád,
és ha szerencsés leszel,
nem lesz rossz barát.

Egy ajtó megint rácsukódik a múltra,
és új számokat kell majd megtanulnom újra.
Új a címem.
 
Elköltözöm. Az autó vár lenne a téren.
Elköltözöm, ahogy már számtalanszor régen.
S ha én nem tudom, látom a szomszédokon,
hogy ez se más, csak egy búcsúzás.


Cserháti Zsuzsa: Elköltözöm

És minden más Anikónak és Annának is nagyon sok boldog névnapot:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése